klart.se



lördag 16 april 2011

TV-upphängning

Jag upptäckte precis att jag har bilder som är över två månader gamla från när jag hängde upp tv:n på väggen! Bilderna får beskriva proceduren:

Väggfäste monterat. Ena sidans skruvar in i regel i väggen och andra sidan sitter med två mollyplugg.

Kabelgenomföring avsedd för skrivbord inköpt på IKEA.

Hålsåg i rätt storlek följde med.

Inte mycket gips att hänga tv:n i, men det håller!

Genomföring på plats.

Tadaa! Inga synliga kablar till tv:n!

Men vad nu då? Här har jag tillverkat en ram runt tv:n...

...som jag satte fast en RGB-lysdiodslist på. 
Inhandlad på eBay från Hong Kong.

Men hjälp av den inkluderade fjärrkontroll går det att välja färg på listen och även om den ska blinka i olika färger, göra mjuka övergångar, dimma ner ljusstyrkan osv...

...blått...

...grönt och det går att blanda fram en massa färger däremellan. 

Diverse kablar till tv:n

Klart!

Jag är jättenöjd med resultatet och tycker att det är fantastiskt skönt (och snyggt) att ha fått bort alla kablar!

1 kommentar:

  1. Snyggt =) Tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe men skynda för tävlingen går ut vid midnatt =)

    SvaraRadera