klart.se



måndag 9 maj 2011

24 grader i skuggan

Idag är det riktigt varmt här i Allsta. Andra semesterveckan och jag är väldigt rastlös men orkar inte göra så mycket. Är för trött nu på slutet av graviditeten, vecka 39 (jag som hade tänkt pyssla så mycket hemma). Jag hoppas verkligen inte bebisen tänker stanna i magen extra länge.

Altanen är i stort sett färdig. Lite småpyssel kvar bara. Sidorna, räcke och trapp. Martin fällde in spotlights igår, det blev supersnyggt. Vi ska lägga in bilder på hela bygget sedan.

Fy och usch för alla insekter, har säkert sett 10 spindlar på altanen idag och en timmerkuse. Jag är livrädd för insekter. Det blir verkligen terapi att bo här på landet men det kommer ta tid innan jag vänjer mig. OM jag ens vänjer mig.

3 kommentarer:

  1. Irene Klockare9 maj 2011 kl. 17:28

    Hej hjärtat!
    Inte för att det är någon tröst just nu kanske, men det är precis så jag känner också, vill göra en massa men orken finns inte. Du har dock livet framför dig och jag vet att när knytet väl är här så kommer livsandarna tillbaka.Jag tror att även jag kommer att få en kick av att se ett nytt litet liv födas i Klockaresläkten.
    Men du, skit i spindlarna,de är helt ofarliga.
    Kram från din svärmor Irene

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för de orden! Jag hoppas också att du får en massa energi och glädje av den lilla, som kommer vilja träffa sin farmor väldigt mycket :) Massor med kramar /Monica

    SvaraRadera
  3. Irene Klockare9 maj 2011 kl. 19:07

    Tack gullefjuttan!
    Här kommer något helt annat. Såg på TV reklamen att de har tagit fram ett gräs som bara blir tre cm. och som man inte behöver klippa. Något som jag skulle välja.
    Kram Irene

    SvaraRadera