klart.se



måndag 2 maj 2011

Hemmafru

Ja då är man hemmafru för första gången i sitt liv :) Jag klev upp samtidigt som Martin och gjorde frukost åt oss. Det är skönt att vara vaken tidigt på morgonen, det är en av skillnaderna på mig och Martin. Han är kvällsmänniskan i hushållet, undra vem bebisen blir likt?

Vi längtar mycket efter bebisen nu men det är ännu tre veckor kvar till BF. Jag går in i vecka 38 idag. 20 dagar kvar. Det är tungt, svårt att sova och händerna har börjat domna.

Jag börjar med två veckors semester innan föräldraledigheten startar. Och i veckan har jag tänkt hinna med lite allt möjligt, men i långsam fart. Idag ska jag putsa fönster inomhus, ringa elektrikern så han kan komma och byta ut lysrören i tvättstugan som inte är helt hundra (inget vi behöver stå för själva). På onsdag ska jag till frissan och klippa mig och sedan köpa några saker till bebisen. På fredag är det förhoppningsvis näst sista besöket hos MVC och efter det en tandläkarundersökning. Urch! Är faktiskt mer nervös för tandläkaren än förlossningen.

Vi hade första parkett på majbrasan. Den ligger längst ut mot vägen där man kör in till vårt hus. Vår soptunna som står till höger och de fina Hobbithusen bakom ;) 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar