klart.se



fredag 7 januari 2011

Köksfläkt

I går lovade vi  ju bilder på det färdiga köket, men självklart så är det alltid nåt som ska strula och ta tid.

Efter hjälp av både Monicas pappa och hennes systers kille så fick vi upp fläkten på väggen och när jag, Martin senare skulle montera på själva kåpan så upptäckte jag det här, den är för kort!
En till sak på listan att ta upp med Smålandsvillan...


I morgon tänkte vi försöka få upp lite bättre bilder på köket då vi har hunnit städa undan och det är bättre ljus. Trist bara att det inte kan bli helt färdigt nån gång!

Nu mjukfogning på schemat!

4 kommentarer:

  1. Jäkligt snyggt blir det i alla fall! Vi är lite avundsjuka på ert kakel. Men vad det gäller fläkten så undrar jag om den inte ska sitta lite högre upp, och på så sätt "räcka till". Eller ja, jag har egentligen ingen aning om hur den ska sitta, men vår fläkt sitter i alla fall en deci högre, utan att det ser konstigt ut.

    Har ni förresten fått er ytterdörr än?

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja kaklet blev riktigt snyggt, men vi är fundersamma över fläktmonteringen vi också. Kruxet är att eluttaget för fläkten sitter nästan kloss mot fläkten nu, så en placering högre upp hade varit omöjlig utan att bryta upp väggen och sätta uttaget högre upp. Tanken var att sätta fläkten lite högre upp eftersom jag (Martin) är så pass lång.

    Syns några galler i fläktkåpan på sidan för er?

    Japp, vår rätta ytterdörr monterades innan slutbesikning! Jag antar att ni inte har fått er dörr då?

    SvaraRadera
  3. Högst upp mot taket, på sidorna av fläkten sitter galler, på själva fläktkåpan liksom.

    Nej, ingen dörr så långt ögat kan nå, eftersom det ändå togs upp i besiktningsprotokollet så struntar väl dom i NÄR vi får den =)

    Har ni fått upp några gardiner i vardagsrummet? Hur löste ni det isåfall? Elementen är ju så rackarns breda! Har lagt in en beställning på metervara från IKEA idag, nu ska det sys minsann =)

    SvaraRadera
  4. Jag har samma i köket.men bröt bort till att börja med en bit i taget (men provade först ganom att tapa fast olkfärgade blå tonade bityar ) det tog en vecka innan jag flyttat omkring bitarna innan jag skrapade bort och pillade ur den gråvita biten och sedan fixade jag fast dem . det blev urfint .men det fick inta var någon symetri i kaklet utan lite långt ifrån ibland och 2-3 bitar med någon vit mellan . men gud vilken skillnad det blev. kanske en ide?? byggare bob

    SvaraRadera