klart.se



måndag 24 januari 2011

Tips till köksluckorna

Vi har irriterat oss en del på att luckorna till överskåpen inte är dämpade precis som lådorna är i nivå 3-köket som vi har.
Nu har vi dock hittat en lösning på detta problem som vi tänkte dela med oss av!

Köp Integral dörrdämpare på Ikea! Myresjökök och Ikea verkar använda likadana gångjärn från Blum och således passar även dörrdämparna som hör till dessa.

På Ikea kostar två dämpare 50:- (det behövs två till varje lucka) och på Bauhaus har jag för mig att endast en dämpare var dyrare än så, trots att det är samma produkt, bara olika förpackningar. =)

Detta är alltså samma lösning som om man köper den direkt av Myresjökök, men jag gissar på att Ikea är billigare.

3 kommentarer:

  1. Efter lite diskussion fick vi luckdämpare till vårt Ballingslövskök.

    Till tvättstugan sprang jag till IKEA och köpte deras, passar utmärkt. Allt är standard idag och alla kök som tillverkas idag görs bara i ett fåtal fabriker.

    Luckdämparna i tvättstugan var helt onödiga. Vi har 60 cm luckor och det visar sig att de bildar en luftkudde och stänger sig mjukt och fint även utan dämpare!

    Lycka till med ert hus!
    Hälsningar Peter

    SvaraRadera
  2. Jasså får man inte lyckdämpare på dom övre luckorna?? De var ju lite konstigt tycker jag! Då ska jag prata med våran husförsäljare för betalar man för de så ska de ju vara på alla tycker jag! Annars får vi ta en tripp till ikea vi också =) /Desirée

    SvaraRadera